Licznik odwiedzin

wtorek, 24 stycznia 2012

Szydełkowa Dama

Witajcie :)
Dziś chciałabym przedstawićWam Kornelię - moją pierwszą Szydełkową Damę.
Od dawna marzyłam żeby taką zrobić, ale nie miałam pomysłu jak...
Aż któregoś razu trafiłam na blog  Wygodnej i tam znalazłam wspaniałe Szydełkowe Damy i na dodatek doskonale opisane jak je zrobić :)
Zaraz też pobiegłam do pasmanterii wybrać odpowiednie kordonki i wieczorkiem zaczęłam szydełkować :)
Nie trzymałam się sztywno opisów z bloga Wygodnej bo chciałam mieć swoją i niepowtarzalną Damę :)
Prawie 5 dni zeszło na dzierganiu, ale efekt mnie zadowolił, mam nadzieję że i Wam będzie się spodoba :)

A oto Kornelia  :












A tak etapowo przebiegała praca nad Jej powstawaniem : 
Głowa i tułów :


Rączki:


W środek włożyłam słomkę żeby lalkę usztywnić a w rączkach jest drucik, żeby można je było wyginać, całość wypchana watą : 


Lalkę włożyłam do doniczki gdyż nie zamierzałam krochmalić spódnic więc lala musi się na czymś utrzymać  


 A to rękawki : 


Włosy zrobione z wełny, przymierzałam kilka kolorów, ale w brązie wyglądała  najlepiej :


A to halka, zrobiona z cieńszego kordonka niż spódnica. Dół obrobiłam grubszym, żeby był cięższy, wtedy haleczka ładnie sie układa :

 
Spódniczkę zrobiłam dwukolorową, wzór wymyśliłam sama mając przed oczami kiedyś robione serwetki :)
Halka sięga tylko tam gdzie jest jasny kordonek :)



Narzutka też jest mojego pomysłu :)


Bardzo chciałam, żeby Kornelia miała biżuterię i tak powstał malusi kwiatek zawieszony na szyji :)
Ten sam wzrór mają wykończenia tasiemek wiążących w narzutce :)


 Szaliczek :


Każda modna Dama musi mieć torebkę, kaplusik i oczywiście parasolkę :)





Mam ochotę zrobić przynajmniej jeszcze 2 takie koronkowe Damy :)
Ale narazie biorę się za dokończanie serwetek :)

Pozdrawiam serecznie wszystkich oglądających mój blog 
Wygodnej dziękuję za zamieszczenie opisu wykonania lalki.

28 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Kornelia jest przecudna! Prawdziwa z niej dama! Wszystko tak pięknie zrobiłaś, dopracowane w każdym szczególe! Kolory pięknie dopasowałaś. Fantastyczny kapelusik i torebka i parasolka! Bardzo dziękuję Ci za pokazanie etapów Twojej pracy, może się skuszę i też podobną zrobię:) Pozdrawiam cieplutko i miłego dnia życzę:)))

Unknown pisze...

Śliczna Kornelia :-)
Nic dodać - nic ująć.
Idealna.
Zachwycająca.
Pozdrawiam serdecznie.

Sylwia pisze...

Nic dodać nic ująć-CUDNA!Moje talenty ,, artystyczne'' w dziedzinie szydełkowania ograniczają się do serwetek więc metoda pozyskania takiej cudnej damy jest jedna-WYŻEBRAĆ!hihi! A tak na poważnie to kiedy robimy powtórkę spotkania?

Anka pisze...

Cudna lala!!!

Szydełkowe czary-mary pisze...

Cudowna dama , jestem nią zauroczona .Sama też mam na "sumieniu" kilka dam ale ja idę po najmniejszej linii oporu i robię ją (a raczej staram się ) w jednym kawałku ,żeby nie dodawać sobie pracy.
Twoja jest bardzo pracochłonna i prze to prześliczna , cudownie dobrane kolorki, zresztą wszystko jest och i ach ...............

Anonimowy pisze...

Jest świetna!!! ta parasolka i torebeczka dodają uroku! podziwiam Cie za cierpliwość, ja niestety na szydełku nie potrafię nic zrobić, antytalent ze mnie :) hehe

Wygodna pisze...

Omatkobosko! Jestem dumna:) I z Ciebie i z siebie:) Piękna jest! Ma prześliczną sukienkę, włosy i wszystko inne! Absolutnie czuję się matką chrzestną panny Kornelii!!! Masz talent kobito, rób kolejne! :)

anastazja pisze...

Cudowna.Chyba spróbuję taką zrobic,ale muszę najpierw do tego dojrzec.

Ania pisze...

Przepiękna:))) Jakoś szczególnie dziś kojarzy mi się z Audrey Hepburn, z filmu "My fair lady". Co Ty na takie skojarzenie Kasiu? Pozdrawiam cieplutko. Ania:)

Kamilla pisze...

Dama cudna, sporo pracy w nia wlozylas, ale efekt powalajacy...widze, ze robisz piekne zdjecia...dziekuje ze mnie odwiedzilas i zapisalas sie na moje candy, a jesli chodzi o zdjecie, to musisz zachowac zdjecie z moje strony na swoim komputerze a pozniej wstawic na bocznym pasku tak jak te ktore masz , pozdrawiam serdecznie :)

Grzegorz R. Maziarski pisze...

Przepiękne prace!!
Jestem pod dużym wrażeniem :)
Przekażę tego bloga mojej ukochanej. ostatnio coś tam się uczy szydełkować ;)
Będę tu zaglądać. Pozdrawiam Serdecznie!

Elżunia pisze...

Witaj w gronie mich Obserwatorów.
Dama piękniejsza od mojej.Ja też jak trafiłam na blog Wygodnej to musiałam taką zrobić.
Pozdrawiam i lecę zwiedzać ....
Elżunia

bierzkijeichodz pisze...

Masz talent w dłoniach,nie zmarnuj go.Pozdrawiam serdecznie.

Ania Krymarys - Godyń pisze...

Wspaniała!!! Gratuluję talentu :)

elisaday79 pisze...

Dziękuję za odwiedziny u mnie, dzięki temu mogłam poznać Twój blog:) Jestem pod wrażeniem Twoich prac i zdjęć. Dama jest piękna!

nawanna pisze...

Urocza dama! Podziwiam Twoje zdolne łapki.
Pozdrawiam:) Ania

Unknown pisze...

Kornelia jest cudna. I to imię pasuje do niej jak najbardziej. Chciałabym mieć taką lalę, więc pewnie kiedyś się skusze i zrobię swoją. :)
Poza tym widzę, że mamy podobne zainteresowania. Ja też oprócz szydełkowania lubię robić zdjęcia i mam kota. :) Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.
Pozdrawiam serdecznie. I do następnego. :)

Lacrima pisze...

Fajnie że wpadłaś do mnie dzięki temu znalałam Twojego bloga:)
Kapitalna ta damulka.
Kiedyś znałam dziewczynę która dziergała takie damy jednak nie pamiętam na jakim forum to było:(
Do tego fantastyczny kursik. Mozę kiedyś się skuszę?:)
Pozdrawiam Lacrima

beata.... pisze...

Jestem pod wrażeniem Pani prac gratuluje talentu :)

Gosia pisze...

Przepiękna to mało powiedziane! Kornelia jest cudnej urody i te wszystkie detale takie dopracowane!!podziwiam Twoje zdolności :)

Gosia Chryc pisze...

Coś pięknego!!!! można oko nacieszyć :) pozdrawiam :)

Mellanka pisze...

Ależ pracy w to włożyłaś. Podziwiam!
Śliczne prace :)

Monia - Monika Jakubowska pisze...

Prześliczna! Aż się wierzyć nie chce, że naprawdę wyczarowałaś ją szydełkiem o_O

Nitka Czarodziejka pisze...

Cudna lalka :) Dopracowana w każdym detalu. Widać, że kochasz szydełko z wzajemnością :)

HaftyTiny pisze...

niesamowita, ile detali! a parasolka mnie rozwaliła:D

Beata pisze...

Kornelia jest niesamowita :-))) zadbałaś o każdy szczegół. Mnie by chyba zabrakło cierpliwości...

Marta pisze...

Jest cudowna!!! Nie mogę się napatrzeć. Gratuluje talentu!!!!! Pozdrawiam Marta

dasza pisze...

Prześliczna dama. Cudo delikatności i wdzięku. Gratuluję pomysłu i cierpliwości :)